M’n werk als adviseur in het verbinden van marketing aan impact, is niet onopgemerkt gebleven.
Ik ben zeer vereerd dat ik voor de vierde keer in de ranglijst van Filantropie Influentials sta. (2018/2019, 2020/2021, 2021/2022 en nu dus 2022/2023. Deze lijst wordt jaarlijks samengesteld door journalistiek platform voor filantropie De Dikke Blauwe. “Baukje is een topper op een gebied dat ze de afgelopen jaren eigenlijk zelf ontwikkeld heeft: een blend van marketing en strategie. Impactmarketing noemt Stam het: het verbinden van markt en missie; het samen zoveel mogelijk impact genereren. Inhoud en marketing staan daarom bij Stam nooit los van elkaar maar gaan juist hand in hand: het gaat bij haar altijd om de juiste verbinding tussen impact, draagvlak en steun. Daardoor is ze uitgegroeid tot een van de pioniers in de doorontwikkeling van wat in een 1.0-versie nog fondsenwerving genoemd werd.Baukje is van de open source, een belangrijke eigenschap van haar is de wil om kennis te delen met anderen.”