Recent werk

Wilde Ganzen 30541729-48140099-WildeGanzen_Logo_2015_CMYK
Na aanvankelijk het proces rond de nieuwe marketing strategie(inkomsten, media en merk) te hebben begeleid, waarna de ganzen letterlijk en figuurlijk in een nieuwe formatie zijn gaan vliegen, ondersteunt zij nu de strategie richting de doelgroepen die voor steun in aanmerking komen. Een strategie rond samenwerken en samen impact realiseren.  Hierin komen de kerncompetenties van Wilde Ganzen optimaal tot hun recht en wordt gewerkt aan duurzame en wederkerige relaties binnen ontwikkelingssamenwerking, waarmee een nieuwe en onderscheidende positie gestalte krijgt.

Daarnaast draagt Baukje bij aan een marketing- en brandingplan voor het succesvolle en wereldwijde Change the Game programma, dat voorziet in het opleiden en zelfstandig maken van partnerorganisaties.

CliniClownsLogoCliniclowns-x2
CliniClowns heeft aan Baukje gevraagd de huidige fondsenwervingsstrategie te beoordelen op haar duurzaamheid. Ofwel kunnen we met onze strategie met vertrouwen naar de toekomst kijken. De opdracht is opgepakt binnen het Tinke-collectief, waarin zij multidisciplinair met zeven senior-non profit specialisten samenwerkt aan vraagstukken rond het future proof maken van organisaties en strategieën. In co-creatie met alle fondsenwervers van Cliniclowns is een programma opgezet, waarmee in hoge mate van zelfwerkzaamheid is toegewerkt naar een even verrassend als helder beleid. Ook bij een succesvolle en volwassen organisatie kan de blik van buiten in korte tijd zorgen voor een nieuwe dynamiek, zo bewees deze opdracht maar weer eens.

Health Foundation Limburghealth-foundation-limburg_500x138
De laatste tien jaar zijn rond de Universitair Medische Centra (UMC’s) professionele fondsenwervende stichtingen opgericht, die geld werven voor de kostbare wetenschappelijke onderzoeken die er plaatsvinden. Waar men vroeger grotendeels afhankelijk was van de landelijk werkende gezondheidsfondsen werft men nu ook zelf geld in de directe omgeving en onder de omvangrijke schare cliënten. En met succes. Zo ook rond het Maastrichtse UMC op thema’s als kanker, hart- en vaatziekten en de geestelijke gezondheidszorg. Na acht jaren van sterke groei was het tijd om de eigen strategie eens onder de loep te nemen. In Tinke-verband kon op basis van deskresearch, een tiental interviews en de actuele kennis van Tinke-specialisten een heldere analyse worden opgeleverd die de kansen op verdere groei goed onderbouwd blootlegt.

Baukje als wandelcoachbaukje wandelen
Niet onvermeld mag blijven dat de wandelcoach die Baukje in haar laatste nieuwsbrief lanceerde niet alleen tot een aantal prachtige wandelingen heeft geleid, maar ook tot hele mooie gesprekken. Hoe combineer je het aangename met het nuttige, zal menigeen zich afvragen. Precies, door met Baukje te gaan wandelen langs de oevers van de Oude Rijn. In twee uur wandelen en een uurtje terras (waarschuwing: loopt altijd uit, want Baukje trakteert!) bespreek je je beleids- of jaarplan, de aanvliegroute, of als je wilt je eigen ontwikkeling als manager. Ben je ook een wandelaar, vrije vogel en op zoek naar een ervaren klankbord dan is een investering van een paar uurtjes in jezelf een echte aanrader. Baukje wandelt steevast (met Fons) op vrijdagmiddag vanaf 14:00 uur en altijd van Woerden naar Bodegraven, 12 km met de kop tegen de wind in.

woerden bodegraven 2

Naar overzicht